Tablica ogłoszeń

2.03.2013 - Cukiernia skończyła swoją działalność.

Cukiernia ruszyła! Proszę o zgłaszanie się do ocen po uprzednim przeczytaniu regulaminu. Poszukujemy też ludzi, którzy chcą oceniać razem z nami! Więcej w zakładce "Zostań Cukiernikiem!"

Wszystkie kolejki zablokowane, dopóki nie ocenimy wszystkich blogów, które się zgłosiły. Proszę ludzi o niezgłaszanie się do oceny!


Oceniająca Heladas i Fioletowa (znana wcześniej jako Xara), będą mieć maksymalnie 5 blogów w swojej kolejce.

Fioletowa ma na razie zablokowaną kolejkę.

Arbalester odeszła z Cukierni.

piątek, 26 października 2012

(009) step-to-hell.blogspot.com

Oceniany blog: step-to-hell
Oceniający: Heladas

Pierwsze wrażenie:

Zadbałaś o wszystko. Tytuł bloga jest inny od zdania na obrazku, oba po polsku. Adres jest po angielsku, ale w Twoim przypadku nie trzeba go zmieniać na polski, wersja angielka bardziej przyciąga obcego czytelnika. Z przyjemnością zostanę u Ciebie na dłużej, a z oceny wyjdzie dobre ciasto.
10/10

Szablon:

Pomieszałaś szary z fioletem, który trochę przypomina róż. Kolory na początku mogą gryźć się ze sobą, poza nimi dostrzegam gdzieś dodatkowo smugę niebieskiego. Nagłówek przedstawia bohaterów w dość okrutnej scenerii. Po przeczytaniu rozdziałów każdy stwierdzi, że szablon doskonale oddaje treść, jest jego odzwierciedleniem. A kruk, który jest na dole przy napisie „strony” zwiastuje nowe zagadki do odkrycia, straszne wątki. Szablon ogólnie jest dobrze wykonany, wielkie brawa dla Ciebie.
Mogę doczepić się do zdania obok dziewczyny na szarym kamieniu. Po co on tam jest? Przez niego cały zachwyt nad szablonem szybko zgasł.
3/5

Posty:

Zawsze czekam cierpliwie na ten punkt oceny. W przypadku autorki mam do czynienia z opowiadaniem fantastycznym, czyli z ulubioną kategorią w opowiadaniach. Zobaczymy, czy uda Ci się zachwycić oceniającą.

„Prolog”

 Zachęcający wstęp. Na początku widać wyraźny charakter Iv, postaci drugoplanowych. Za pomocą narracji pierwszoosobowej bardzo łatwo wyobrażam sobie jej uczucia, otoczenie. Niepewnie udaję się do rozdziału pierwszego.

„ Rozdział pierwszy”

Rozpoczynamy akcję. Bliżej dajesz czytelnikom do zrozumienia, czym zajmuje się główna bohaterka i jakie klimaty mogą wystąpić w Twoim opowiadaniu. Z pewnością nic dobrego. Występy kobiet w skąpych strojach, także prostytutki. Bohaterki nie są zadowolone ze swojego życia, jednak muszą prowadzić, dać sobie radę w brudnym świecie. Przypadła mi do gustu postać Iv. Ironiczna, szczera, sprytna. Typ kobiety, która nie da się pomiatać podejrzanym typom. Przewrażliwiona, martwi się o Verę. Za to Larry to mieszkanka charakterów.
Wzbudza sympatię, zaraz ją niszczy.
„ Nie miła” – przymiotniki z „nie” piszemy razem. „Niemiła”

„Rozdział drugi”

Podziwiam Iv. Bez strachu zamierzała pilnować przyjaciółki, dowiedzieć się więcej o jej znajomym. Sama pcha się w kłopoty, bądź przyciąga je do siebie niczym magnez. Larry nie wie, o jej wyprawie, co rozumiem. Inaczej by przeszkadzał, zabronił. Dobrze oddajesz jego sposób bycia – w wyobraźni momentalnie go widzę jako typowego biznesmena. Pojawia się nowa postać, Joshua. To Upadły Anioł, tak? A może moja intuicja myli się?

„ Rozdział trzeci”

Widać wyraźną różnicę między Iv, a Veronicą. Każda ma w sobie coś, co je wyróżnia z tłumu i nie da się zaprzeczyć, ale można polubić obie dziewczyny, chociaż Veronica jest w pewnym stopniu irytująca i lekko odpycha czytelnika. Zastanawiam się, dlaczego. Przez jej podejście do życia? Ah, Josh! Ratuje damę w opresji, dodatkowo ma ważną sprawę do załatwienia i… Iv to w ogóle nie rusza! Gdzie podziała się jej ciekawość z rozdziału drugiego?
„Rozdział czwarty”

Josh zdobył uznanie od Iv! Nic dziwnego, skoro ciągle ją ratuje, pojawia się nieoczekiwanych momentach. Mam dziwne wrażenie, że coś łączy Josha i Jacksona. Oboje zniknęli, zostawiając kobiety. Dobrze, że przeczytałam notkę dotyczącą o blogu. Przez szybkość Josha i aurze tajemniczości wokół niego, pomyślałabym, iż jest on wampirem.

Potrafisz zaskakująco szybko prowadzić wątki w treści, doprowadzać pomału do całości fabuły. Na błędy trafiłam rzadko. Akapity są, dialogi napisane poprawnie, styl przyjemny. Wydarzenia proste, świetnie przedstawione, niczego w nich nie brakuje, ani nie jest za dużo. Od początku do aktualnej notki zachowałaś napięcie, aurę tajemniczości wokół bohaterów. Rozdziałów jest sześć, oceniłam tylko cztery razem z prologiem, dwa następne niewiele się różnią, zawierasz w nich moc przyciągania innych czytelników. Do rozdziału czwartego nie było elementów fantastycznych, a to oznacza, że skupiłaś się na realistycznych wydarzeniach, mogące przytrafić się każdemu. Do tego trzeba mieć talent, aby poprawnie opisać, a Ty go posiadasz.
25/30

Linki i dodatki:

Porządne, nie widzę żadnych niedoskonałości. Archiwum bloga zostało oddzielone od pozostałych linków, co daje możliwość bezpiecznego przeglądania bez obawy o zapodzianie się na stronie. Za dodatek mogę uznać filmiki, które sama tworzysz i dodajesz.
5/5

Opis „o mnie” :

Konkrety. I oto chodzi. Jakiś obraz na temat Twojej osoby w głowie mi utworzył się czy poprawny, nie jestem w stanie tego stwierdzić.
10/10

Punkty dodatkowe:

Za miły czas spędzony na twoim blogu, na zachętę, aby nie zabrakło Tobie wytrwałości, gdyż opowiadanie naprawdę ma szansę zaistnieć na długo.  
2/5

Podsumowanie:

Gdybym przypadkowo trafiła na Twój blog i przeczytała wszystkie rozdziały, na pewno czekałabym z niecierpliwością na ciąg dalszy. Zamiast tego dodam Twoje opowiadanie do swoich linków i będę śledziła przygody Iv, warto!  

Ocena: Czekoladowa Fantazja (Bardzo dobry)
Zasłużona piątka! 
55/65 pkt. 

Ważna informacja: W październiku postaram się dodać jeszcze jedną ocenę, jak nie, pojawi się ona dopiero po 15 listopada. Nie biorę urlopu, przez kolokwia i sprawdziany nie napiszę szybko oceny.

22 komentarze:

  1. Proponuje się trochę bardziej rozpisać, pierwsze wrażenie zdecydowanie zbyt krótkie, to samo tyczy się podsumowania. I mogłabyś trochę więcej napisać o postach.

    Dawid a ja nie dostałam pytania o oceniające? Gdzie je wysłałeś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałem na e-mail i wybacz, że dłużej nie poczekałem, ale i tak z opóźnieniem napisałem podsumowanie. =)

      Usuń
  2. Przeczytałam i dziękuję za ocenę, choć się z nią nie zgadzam. Wyjaśnię, o co chodzi. Przede wszystkim w moim opowiadaniu jest mnóstwo błędów, rażąca ilość, która aż pali w oczy, a Ty ich nie dostrzegłaś. Pewna dziewczyna, która jest Betą wyperswadowała mi wiele błędów, które tutaj nie zostały wyciągnięte na wierzch.
    Vera to po prostu Vera i nigdzie nie ma napisane, że ma na imię Veronica. Brońcie panie Boże od tego imienia!
    Nie dostrzegam w szablonie żadnego fioletu, a Ty go widzisz. Zatem to z czyimi oczami jest coś nie w porządku?
    Przede wszystkim zamiast napisać mi, co mam źle, streściłaś tylko posty i tyle.
    Dziękuję za taką ocenę, choć na nią z pewnością nie zasługuję. Na przyszłość jednak radzę o szersze opisy.

    OdpowiedzUsuń
  3. i jeszcze jedno. Jeżeli mam zakładkę spam oraz powiadamiacz, to proszę o informowanie mnie tam o ocenie, a nie pod postem

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego mam wrażenie, że ludzie zaczynają wytykać mi błędy jak ocena jest krótka? A kiedy jest długa, nikt nie wypomina, co jest źle. O fiolet mi chodziło sukienkę dziewczyny, to wszystko. Być może błędów nie dostrzegłam, skoro ktoś ci poprawia notki zanim je wrzucisz na bloga? I nie odbierajcie tego za złośliwy komentarz, jestem zmęczona dniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heladas, napisałaś rozbudowany komentarz, nie ocenę. Nie bądź śmieszna

      Usuń
  5. Ocena faktycznie jest krótka, przez nierozbudowane punkty w niektórych miejscach, o czym wspomniała Fioletowa (za co jej dziękuję). I nie jestem śmieszna -.-

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałbym napisać swoją opinię. Tak, Heladas mogła w paru punktach więcej napisać, ale i tak dała kilka rad. Po drugie, Mia sama wybrała oceniającego, więc wiedziała jak oceniający ocenia. Po trzecie, Derba - krytyka tak, ale są granice. Takie komentarze nie są mile widziane. Rozumiem krytykę, ale spokojną krytykę.
    Nie bronię tutaj swojego "pracownika", tylko piszę co myślę.

    Jeśli chcesz Mia, to mogę ocenić Twój blog. Ale, wybór oczywiście zostawiam Tobie. I Heladas... dobrze by było gdybyś dała więcej konkretów. I co powiedziała Fioletowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji trzeba zaktualizować kolejkę ;P

      Usuń
    2. Przecież jest dobrze. :P Zrobiłem to o północy :D

      Usuń
    3. To ja się chętnie zgłoszę do Ciebie. Ale to muszę czekać miesiąc na ponowną ocenę, czy jak?

      Usuń
    4. Hmm...dobra, wezmę się ostro do pracy, skończę ocenę bloga, który jest pierwszy teraz w mojej kolejce dzisiaj jeszcze i wezmę się za Twój blog, okay? Czy taki układ Ci pasuje?

      Usuń
    5. Ej, nie zgadzam się xD Ja jestem druga w kolejce xD

      Usuń
    6. I nie jest dobrze, bo sayuko oceniłam ;P

      Usuń
    7. Ojć, poczekasz trochę, długo mi nie zleci. :P
      Aaaaa... przepraszam, przez parę ostatnich dni śpię. xD

      Usuń
    8. Kolejka zastało zaaktualizowana już. Dobrze, że Ty nie śpisz. :D

      Usuń
  7. Hej. Ja chciałam zapytać kiedy mogę się spodziewać oceny puhdistusa przez Misumi? Mimo przeterminowania blog nie jest opuszczony, tak btw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Jak dobrze zauważyłem w szkicach, to Misumu już jest przeszło w połowie oceniania Twojego bloga. =)

      Usuń
    2. Dziękuję :). Pytam, ponieważ ostatni post był 15.09, a bardzo zależy mi na ocenie, mimo przeterminowania (nie pamiętam czy u was jest miesiąc czy dwa). Staram się być aktywna na ocenialniach, gdzie jestem pierwsza, by jednak tej odmowy mi nie wystawili : d

      Usuń
    3. Miesiąc :P Ale czekałaś na ocenę długo, więc przymkniemy oko na ten punkt regulaminu. Ale byłoby dobrze gdybyś coś naskrobała żeby ta przerwa między postami nie była jednak za długa. =)

      Usuń
    4. Wiesz, przez kilka dni byłam w szpitalu, teraz przez chorobę nie mogę zbytnio siedzieć przed komputerem i "bawić się". A same studia zabierają sporo czasu ^^'. I czekam na betę tekstu, i dopiero po becie mam zamiar publikować dalej.

      Usuń
    5. Ah, nie wiedziałem. Przepraszam i spokojnie, Twój blog zostanie oceniony. =)
      Życzę jak najszybszego powrotu do zdrowia!

      Usuń