Tablica ogłoszeń

2.03.2013 - Cukiernia skończyła swoją działalność.

Cukiernia ruszyła! Proszę o zgłaszanie się do ocen po uprzednim przeczytaniu regulaminu. Poszukujemy też ludzi, którzy chcą oceniać razem z nami! Więcej w zakładce "Zostań Cukiernikiem!"

Wszystkie kolejki zablokowane, dopóki nie ocenimy wszystkich blogów, które się zgłosiły. Proszę ludzi o niezgłaszanie się do oceny!


Oceniająca Heladas i Fioletowa (znana wcześniej jako Xara), będą mieć maksymalnie 5 blogów w swojej kolejce.

Fioletowa ma na razie zablokowaną kolejkę.

Arbalester odeszła z Cukierni.

niedziela, 30 września 2012

(003) osaka-dream.blogspot.com


Oceniany blog: osaka-dream
Oceniający: Heladas

Buonasera! (z języka włoskiego znaczy – dobry wieczór! Nie pytajcie czemu, ale trochę zafascynowałam się kulturą Italii i językiem urzędowym tego kraju) Witam starych cukierników, zarówno nowych, na okresie próbnym. Korzystając z końcówki wakacji postanowiłam zabrać się za pisanie ocen, a na ilość blogów nie mogę narzekać.

Pierwsze wrażenie:
Twój blog, droga Arbalester, czytelnik odkrywa na pozytywnej, ciekawej stronie. Marzenia Osaki jest Twoim zakątkiem, panuje lekki bałagan, na pierwsze spojrzenie niewykrywalny. Nie wzorujesz się na żadnym anime, chociaż nazwa opowiadania kieruje odwiedzającego w tym kierunku. Początki niezłe. W adresie nie zauważyłam żadnych błędów, mogę doczepić się do tytułu strony, ale muzyka jaką dałaś rozwiewa natychmiast irytację. Summer Time sugeruje o historii, toczy się podczas wakacji… Ciepłe klimaty!

8/10

Szablon:
Jak wspomniałam występują tu drobne uszczerbki. Szablon nie układa się w jedną, ładną całość, a krawędzie na bokach przesuwają się do przodu (radzę pobawić się dłużej w programie graficznym i poprawić w pikselach). Obrazek dostosowany do tematyki. Błękitne morze, piasek, zabawa, prezentujesz bohaterów. Totalny Chaos panuje w kolorach na tle zewnętrznym: niebieski, zielony, czarny. Jeden odpowiedni będzie pasował. Nie jestem pewna, czy każdemu odpowiada Twoja kolorystyka i dostrzega menu. Zmiana niekonieczna.

4/5

Posty:
Milsza sprawa, ukazująca charakter, styl opowiadania. Starasz się pisać regularnie, co świadczy o Twojej sumienności. Czy pod tym kryje się ładne wnętrze? Zobaczymy…

„Rozdział pierwszy. Lekcja pierwsza”

Całość prezentuje się w pierwszoosobowej narracji. Główna postać opowiada wszystko to, co dzieje się dookoła niej, zwraca uwagę na uczucia innych. Pierwsza Lekcja jest początkiem opowiadania, wprowadza do fabuły. Barwnie opisujesz. I wiesz co? Polubiłam Jace’a. Opisy ubolewają nad zdaniami, gdzie występuje dużo „że” , „już” , „też”, „więc”.

„Rozdział drugi. Gra”

Stworzyłaś intrygującego bohatera. Coś ukrywa? Bardziej mam wrażenie, że upieczemy wspaniałe ciasto, a nie beznadziejne. Charakter chłopaka zaostrza się.

„Rozdział trzeci. „Spokojna” Sobota”

Jak Ty to robisz? Każdy rozdział idealnie pasuje do tytułu rozdziału, bohaterowie nie są niewinni. Chyba słodki nagłówek ma zmylić. Emily nie wygląda na spokojną, cichą dziewczyną, wręcz podejrzaną. Ciekawe, co zrobi Jace? Miłośnik deski, rysowania… deserów. A poza tym, słyszysz? Nasze ciasto zaraz będzie gotowe.

„Rozdział czwarty. Julie”

Mama Emily nie jest pogodna, nie lubię jej, ale nie wszyscy muszą odgrywać rolę sympatycznych, dobrze, jak się coś dzieje. Zabawne nawiązanie do Harrego Pottera.

Interpunkcja u Ciebie jest w porządku, opisy są coraz z każdą, następną notką rozbudowane, czyta się przyjemnie, bez jakiś nieprzyjemnych sytuacji.

20/30

Linki i dodatki:
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko pięknie posegregowane.

5/5

Opis „o mnie”:
Skromny, jednak mnie on taki pasuje. Nie trzeba wszystkiego wiedzieć o autorce.

9/10

Punkty dodatkowe:
Brak uwag, za co mogłabym dać.

0/5

Podsumowanie:
Dwa punkty na zachętę, żebyś nie przestała prowadzić bloga. Podaj mi proszę rękawice. Wyciągamy wypiek!

Ocena: Czekoladowy Muffin! (dobry)

48/65 pkt.

Mam prośbę do komentujących. Cukiernik także musi się rozwijać, miło by było, gdyby pojawiły się konkretne komentarze do powyższej oceny (również negatywne).


12 komentarzy:

  1. Dziękuję bardzo za ocenę! :) Jeśli chodzi o szablon, to nie wiem, jak wygląda u ciebie, ale u mnie tylko nagłówek jest o piksel przesunięty (bawiłam się nad nim sporo czasu i w końcu sobie odpuściłam), ale i tak mam zamiar go zmienić. :D
    Cieszę się, że polubiłaś głównego bohatera, tylko szkoda, że nie napisałaś, za co :c
    I matka Emily ma być postacią nie do polubienia. Jak ktoś ją polubi, to znaczy, że coś spartaczyłam. xD
    Wielkie dzięki jeszcze raz za poświęcony czas ^^ Chociaż szkoda, że się nie rozpisałaś bardziej o moich bohaterach, bo opowiadanie się głównie na nich skupia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jace'a lubię za jego osobowość, to już było do namysłu, nie trzeba wszystkiego wypisywać ;) A jeśli chodzi o szablon pomogłabym, ale niestety nie znam się na blogspocie, a wiem co to za utrapienie z nagłówkami na onecie coś takiego miałam. I dzięki za wytknięcie przeoczenia w bohaterach xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinnaś bardziej rozpisywać się w rozdziałach. Jest to opowiadanie, więc rozdziału w 3/4 zdaniach nie zamkniesz. Ogólnie to nie jest źle, postaraj się następnym razem bardziej rozpisać a powinno być dobrze.
    Pozdrawiam,
    Xara

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też, ja też! Uwielbiam Italię! :)
    Szczerze mówiąc, pierwsze co rzuciło mi się w oczy, gdy zobaczyłam tą ocenę, to ilość tekstu. Jest go po prostu zadziwiająco mało. Co prawda nie jestem oceniającą, ale trochę już grzebię w tych sprawach, czytam oceny różnych osób i wiem, że niektóre potrafią się ciągnąć nawet przez kilka postów. Byłam więc po prostu trochę zaskoczona.
    Tak, jak zauważyła fioletowa, oceny rozdziałów są za krótkie. Możesz na przykład przeanalizować dokładnej zachowania bohaterów w danych sytuacjach czy porozwodzić się bardziej nad opisami. :P
    Ale piszesz lekko, przyjemnie, przez ocenę łatwo się "prześlizguje", nie ma żadnych problemów w odbiorze czy czegoś takiego. :P Także jest dobrze.
    A Autorce rzeknę jeszcze, że wszystkie ramki na głównej napisane są w języku polskim, jedna tylko muzyka po angielsku, co trochę wybija z rytmu. Może ujednolicimy na jeden język? :) To tak z mojej strony. I powiem jeszcze, że milutko u Ciebie, jak znajdę czas to jeszcze tam wpadnę. :)
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że ten komentarz choć troszkę komuś pomógł. :)
    Mossi
    P.S.: CarpeDiem, jeszcze raz bardzo dziękuję za ocenę- komentarz zostawiłam, nie wiem czy przeczytałaś, więc wolałam napisać także tu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Fioletowa, przepraszam, nie wiem, co mi ukradło wielkie litery, wybacz. :)

      Usuń
    2. Spoko, spoko, nie ma żadnego problemu ;)

      Usuń
    3. Dzięki, już to poprawiłam ;) I byłoby miło, gdybyś czytała moje opowiadanie. ^^

      Usuń
  5. Bardzo krótka ocena. Nie da się nic więcej powiedzieć, po analizować? Poradzić coś dotyczącego kreacji świata/bohaterów itd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oho... Wybacz, że powtarzam to, co dziewczyny mówią wcześniej. Tak to jest, gdy zostawia się kartę na kilka minut otwartą, a potem dopiero dodaje komentarz:)

      Usuń
  6. Nie przeczę. Ocena krótka, następne planuje pisać dłuższe i bardziej skupić uwagę na postach, co trochę jest męczące, ale dla Cukierni wszystko, więc postaram się coś z tym zrobić. Co prawda nie od razu będzie widać poprawę, z czasem się polepszy =)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawid dostałeś wiadomość na e-mail kontaktowy cukierni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko już załatwione. Witamy z powrotem na pokładzie. =)

      Usuń